Let op: wegwerkzaamheden in de omgeving van Walibi

Tickets
Dit was 2018: jaaroverzicht Walibi Holland

2018 ligt nog maar net achter ons, maar wij staan alweer te springen: 2019 wordt namelijk weer onwijs HARDGAAN!

We blikken in deze blog nog één keer terug op het afgelopen jaar, want het was voor Walibi Holland een bijzonder jaar. Van de warmste zomer in drie eeuwen tot het afscheid van Robin Hood… Er gebeurde veel in 2018!

Winter – dé bekendmaking

Op 6 februari 2018 maakten we bekend dat de houten achtbaan Robin Hood na dit seizoen verbouwd gaat worden tot een hybrid coaster. Liefhebbers van Robin Hood hadden zo tijdens het seizoen van 2018 nog volop de tijd om een laatste ritje te maken. De reden van de verbouwing? Veel parkbezoekers vonden de ride nogal hobbelig. Tijd om daar wat aan te doen! Het bericht werd massaal geliked en gedeeld op social media, maar details van de ride bleven nog wel even geheim…

Lente – 3, 2, 1, HARDGAAN!

Na maandenlang wachten was het op 30 maart dan eindelijk zover: Walibi Holland opende de poorten voor een nieuw seizoen HARDGAAN! En wat wás het een onvergetelijke lente… Niet alleen vanwege het mooie weer en de vele rides die jullie onveilig maakten, maar ook door het enorme bedrag dat voor Fight Cancer opgehaald werd. 234 deelnemers renden tijdens de Rollercoaster Run meer dan € 32.000,- bij elkaar en maakten zo een enorme vuist tegen kanker. Met dit bedrag worden namelijk diverse belangrijke kankeronderzoeken gefinancierd!

Zomer – heet, heter, heetst

De zomer van 2018 was er een om nooit te vergeten: sinds 1706 was het in Nederland namelijk nog nooit zo warm. Maar ondanks de vele hitterecords was het ook in de zomer HARDGAAN in Walibi. Met verruimde openingstijden tot 20:00 uur kon er ook in de iets koelere avonduren spanning gezocht worden in het park!

In juli en augustus vonden natuurlijk ook de LEKKERGAAN-dagen weer plaats. Het jaarlijkse evenement werd weer drukbezocht en wat werd er gefeest! Met openingstijden tot 23:00 uur en optredens van onder andere The Partysquad,

Herfst - demonen en freaks

Oktober stond uiteraard weer in het teken van het engste evenement van het jaar: Halloween Fright NightsEddie de Clown bouwde Walibi Holland om tot een gruwelijke hel en bezorgde iedereen een intense en onvergetelijke Halloween. Samen met zijn legioen van zombies, demonen en andere moordlustige freaks liet hij de gasten van Walibi Holland rennen voor hun leven. Vanaf 5 oktober 2019 zijn Eddie en zijn legioen weer van de partij; durf jij ons park dan te betreden?

Het seizoen 2018 werd ‘droevig’ afgesloten. Na de laatste Halloween Fright Nights-dag maakte Robin Hood rond middernacht namelijk zijn allerlaatste ritje... Het afscheid van deze te gekke coaster was natuurlijk wel meteen het begin van zijn opvolger: Untamed! Walibi Holland-directrice Mascha van Till onthulde de naam van onze nieuwe hybrid coaster tijdens het afscheidsevenement. Waarom de naam UNTAMED, vraag je? Probeer hem aankomende zomer maar eens te temmen, het belooft een bizarre ride te worden!

2019 wordt te gek!

Nu we 2018 achter ons hebben gelaten, is het tijd om vooruit te kijken. 2019 wordt hét jaar om hard te gaan in Walibi Holland! We openen dit jaar de zone Wilderness en op 1 juli vieren we de opening van onze nieuwe hybrid coaster, Untamed. Het belooft een te gekke ride te worden die je moet komen beleven! Wij kunnen in ieder geval niet wachten…

Als je op de hoogte wilt blijven van de bouw en andere ontwikkelingen, kun je je inschrijven op onze nieuwsbrief. Je ontvangt dan iedere maand een update met een toffe video en blijft bovendien op de hoogte van al het andere Walibi-nieuws!